انحصار شش دانگ قلب همسر ممنوع!
 
تفریح و سرگرمی

[تصویر: 2446423523423014667621321052292431254823169.jpg]
عدم رعايت حريم و بي بند و باري‌ها

برخي از زوجين در معاشرت‌ها، برخوردها و آمد و شدهاي اجتماعي، خانوادگي و دوستانه خود بسيار بي احتياطي نموده و در حضورهم مراقبت‌هاي لازم را انجام نمي‌دهند، لاجرم حرمت شريک زندگي را حفظ نمي‌نمايند و در مقابل چشمان نظاره گر همسر به طرز ناموجهي با ديگري، سخن مي‌گويند، مي‌خندند و...
گاهي سخنان، خنده‌ها، اظهار نظرها، لحن گفتگو به گونه مشمئز کننده‌اي تظاهر مي‌يابد که از نظر همسر چندان خوشايند نيست. بروز اين چنين رفتارهاي بي مهابانه، به واقع انديشه‌اي جز بي بند و باري همسر، در ذهن فرد متبادر نخواهد نمود و منجر به کينه‌ي فرو خورده‌اي در شريک زندگي مي‌شود که متعاقب آن، حاصلي نيز جز عدم اعتماد، شک و سوء ظن نخواهد داشت.
محدوديت‌هاي افراطي
برخي از روان شناسان معتقدند که محدوديت‌هاي افراطي منجر به بدبيني مي‌شود. از يک سو، خواسته‌هاي نا بجا، بايد و نبايدها و محدوديت‌هاي بيش از حد در زندگي يکي از شريکان از جانب همسر، منجر به پرورش حس سلطه گري همسر و سلطه پذيري اجتناب ناپذير در فرد مي‌شود و از دگر سو، افکار منفي همچون «او مانع بالندگي و رشد من است» بر تند شدن شعله‌هاي آتش حس بي اختياري و تحت سيطره بودن دامن زده و فرد را بر آن جلي مي‌کند تا در برابر اين موضع قدرت، موضعي مقاومت باري اتخاذ نموده و سعي بر دفع آن نمايد.
پنهان کاري‌ها
برخي از زن و شوهرها، شيوه نامناسبي را براي مديريت امور شخصي و حتي خانوادگي‌شان اتخاذ مي‌نمايند، آن‌ها پنهان کاري را در صدر اداره امور زندگي‌شان قرار مي‌دهند. اين شيوه تا زماني که موضوع، از ديد طرفين مخفي بماند، مسئله‌اي در پي نخواهد داشت ولي به محض افشا و برملا شدن آن بر طرف مقابل و يا حتي احساس روزنه‌اي در وي، براي کشف پنهان کاري و موارد مشکوک، اثر بخشي‌اش را از دست داده و بي شک، بدگماني و سوءظن، محصول اين بذر گنديده‌اي خواهد بود که به دست خويش، با سهل انگاري و بي مبالاتي پرورانيده ايم.
چند توصيه به بدبين‌ها
شما آقا/خانم محترمي که از مشکل خود مطلعيد و حتي از اين شرايط خود به ستوه آمديد، مي‌توانيد با اتخاذ و کار بست تدابير ارائه شده در ذيل، بر مشکل بدبيني خود فائق آئيد:

به هنگام تهاجم افکار منفي و آزار دهنده به ذهنتان، با يادآوري ارزش‌هاي مثبت همسرتان (اهميت فراوان او به رابطه خانوادگي و زناشويي، عشق و علاقه منديش به زندگي با شما، و...) با آن افکار مزاحم مقابله نماييد و مکرر به خودتان بگوييد هيچ دليلي براي توجه کردن به اين افکار وجود ندارد

با واقعيت مواجه شويد
از گمان‌هاي بد، تعصبات غلط و توهمات بيجا به شدت اجتناب کنيد؛ مطابق با موازين عقل و وجدان رفتار نماييد و باورهاي شناختي منفي و تهديد کننده خود را تغيير دهيد.
بهتر است به هنگام احساس تهديد، سعي کنيد احساس خود را تجزيه و تحليل کنيد و همانند يک قاضي منصف به محکمه برويد و شواهد و قراين موجود را با رعايت انصاف به دقت بررسي کنيد و براي اثبات شواهد و ادله‌هاي خود، آن‌ها را زير سوال ببريد مثلاً، از خودتان بپرسيد:
به چه علت تلفن‌هاي همسرم را چک مي‌کنم؟ به کدام دليل احساس مي‌کنم همسرم به من علاقه‌مند نيست؟ چه دلايل منطقي دارم تا به قطعيت ثابت کنم ارتباطات اجتماعي همسرم دچار مشکل است؟ و... در نهايت اين نکته را بسنجيد که آيا اين شواهد و ادله‌هاي شما قطعي هستند يا ظني و احتمالي؟
خداوند متعال در قرآن مي‌فرمايد:
اي کساني که ايمان آوردهايد از بسياري از گمان‌هاي بد اجتناب کنيد زيرا بعضي گمان‌ها گناه است (1) .

توهمات بيجا و شواهد پوچ، نسبت خيانت به کسي دادن و در موضع غير غيرت، غيرت به خرج دادن رفتاري ناپسند و پر مسئوليتي است که مي‌تواند تبعات منفي بيشماري داشته باشد و چه بسا فرد پاک‌دامني را متهم به فساد نمايد و يا او را متمايل به گناه کند.
مثبت انديش باشيد

به هنگام تهاجم افکار منفي و آزار دهنده به ذهنتان، با يادآوري ارزش‌هاي مثبت همسرتان (اهميت فراوان او به رابطه خانوادگي و زناشويي، عشق و علاقه منديش به زندگي با شما، و...) با آن افکار مزاحم مقابله نماييد و مکرر به خودتان بگوييد هيچ دليلي براي توجه کردن به اين افکار وجود ندارد.
از همسرتان کمک بخواهيد

[تصویر: 2261651955525419753981371541115620011058.jpg]
براي درمان مشکلتان بهتر است به مساعدت و ياري همسرتان متوسل شويد و از او بخواهيد در شناخت علت‌هاي بدگماني و موانع ارتباط سالمتان، شما را راهنمايي کند مثلاً، از او سوال کنيد بيشترين موارد بهانه جويي و عيب جويي‌تان بر سر چه مسائلي است و... سپس، به اتفاق هم، راه حل‌هايي را براي کاهش تدريجي و رفع نهايي آن بيابيد و هر از چند گاهي، سير رفتاريتان را با همسرتان بررسي کنيد و از بهبوديتان کسب اطمينان کنيد. در طي گذاران اين دوران سخت، هم خود صبور باشيد و هم همسرتان را به شکيبايي ترغيب نماييد.
نکته: بهتر است براي حصول بهتر و سريع‌تر در رفع مشکل، هم براي خود و هم براي همسرتان برنامه‌اي منحصر ترتيب دهيد، بدين صورت که ضابطه‌هاي راه حل‌هاي توافقي را دوطرفه طرح نماييد. به فرض مثال، اگر به رفت و آمده‌اي همسرتان مشکوکيد از او بخواهيد تا حد امکان شما را در اين زمينه بي اطلاع نگذارد و به خود و همسرتان نيز قول دهيد بيش از 2 بار از او نخواهيد پرسيد کجا بودي و...
به جاي حسادت، صادقانه و به طور مستقيم عشق و محبتش را مطالبه کنيد

حسادت همچون ديگر صفات اخلاقي، اگر در حد طبيعي باشد، بسان زنگ خطري مي‌ماند که در مواقع لزوم به صدا در آمده و محرک انتقال احساس ارزشمندي به طرف مقابل است و ارزش و جايگاه فراموش شده همسر را به مرد يا زن يادآوري مي‌کند تا با ابراز مناسب علاقه مندي، گرماي زندگي‌شان را تضمين کنند.
اما حسادت مفرط، آفتي جدي براي زندگي مشترک محسوب مي‌گردد و اثرات بسيار مخربي هم دارد. لذا، براي مواجهه با اين مشکل خانمان سوز، بهتر است؛ غرورتان را کنار بگذاريد و از همسرتان خجالت نکشيد و هر چند وقت يک بار به او يادآور شويد و يا از او تقاضا کنيد که علاقه مندي اش را به شما نشان دهد و يا به او بگوييد دوست داريد محور اصلي توجهش باشيد. هرگز تصور نکنيد که ابراز کلامي خواسته‌ها و نيازهاي دروني‌تان، از نگاه همسرتان به منزله گدايي عشق و محبت قلمداد خواهد شد، بلکه دروازه‌اي خواهد بود براي نفوذ در قلب همسر و افزايش صميميت.
به خودتان بياييد و با آتش حسادت خود مواجه شده و با آن مقابله کنيد

حسادت نا به جا و افراطي تيشه‌اي بر ريشه عشق است. با وجود اين حس بي رحم و خشن، نه تنها باعث رنجش فرد مقابلتان مي‌شويد بلکه بستري براي آتش کينه و نفرت او فراهم مي‌آوريد که دير يا زود زندگي‌تان را تباه خواهد نمود. مطمئن باشيد اگر همسر شما از مرد/ زني تعريف و تمجيد مي‌کند، اين بدان معنا نيست که به آن شخص دلبستگي عاطفي پيدا کرده است و يا اگر به شما کمتر ابراز علاقه مي‌کند دليل آن نيست که فکر خيانت دارد و...
هرگز تصور نکنيد که ابراز کلامي خواسته‌ها و نيازهاي دروني‌تان، از نگاه همسرتان به منزله گدايي عشق و محبت قلمداد خواهد شد، بلکه دروازه‌اي خواهد بود براي نفوذ در قلب همسر و افزايش صميميت

بي شک خود شما نيز، بر صحت جملات فوق واقفيد. بهتر است با اين افکار مخربتان مبارزه کنيد و به جاي انديشه و پرورش افکاربي منطق و منفي، در جستجوي علت اين رفتار باشيد و کم و کيف زندگي‌تان را بررسي نماييد، شايد يکي از علت‌هاي بي‌توجهي و عدم اظهار محبت همسرتان، دلخوري و ناراحتي و يا دلسردي‌اش از شما باشد، يا شايد غم و غصه‌اي بر دل دارد و... .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 2:33
ساحل

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.